Opstart på genoptræning af achillessene

Jeg har været heldig at været blevet optaget i et videnskabelige forsøg på idrætsklinikken på Bispebjerg Hospital. Der vil være tre behandlinger – hvilken man får holdes hemmeligt:
– Placebo
– HVI (http://henninglangberg.wordpress.com/2011/12/16/sadan-foregar-hvi-fede-billeder-af-procedure-og-effekt-pa-ultralyd/)
– Platelet-rich Plasma (PRP).

Idag er 72 timer efter behandling gået, og udførelsen af 3*15 excentriske løb (for både strakt og bøjet knæ) er påbgyndt. 2 gange om dagen – dvs. 180 løft om dagen. Væsentligt mere end jeg nogensinde har praktiseret.

 

One thought on “Opstart på genoptræning af achillessene

  1. Hej Henning Langberg,
    Jeg har igennem et lille år haft problemer med min højre achillessene. Jeg overbelastede senen sidste sommer med løb. Efterfølgende helede skaden aldrig helt. Den brød skaden op gennem sensommeren ved tennis. Jeg har forsøgt længere tids pause fra løb. Jeg genoptog for nogle måneder siden træningen, men må åbentbart have startet for kraftigt ud. For ømheden og en lettere hævning er der stadig. Kan gå og løbe op af trapper uden besvær. Men jeg mærker at genoptagning af løb ikke er sagen lige nu.
    Det føles som om irritationen kommer helt nede omkring hælen. Hævelsen sidder omtrent midt på den nederste del af achillessenen.
    Hvad vil du råde mig til at foretage mig. Jeg længes efter at komme ud at løbe igen.

    På forhånd tak for hjælp og råd.

    Venlig hilsen
    Michael Bruun Jensen

Skriv et svar

